Madam Mikmak

Madam Mikmak

03 mei 2015

Vlieland


Met de paasdagen (begin april) zijn wij naar Vlieland geweest. We hadden zin om er een weekendje tussenuit te gaan en niet al te ver te rijden. Bovendien waren we nog nooit met ons vieren naar de eilanden geweest. Eerst had ik een huisje op Ameland geboekt, maar later bleek dat er nog eens 300 euro bij de prijs die op internet stond kwam. Daar stond schijnbaar niet de exacte prijs vermeld. 





Dat gaan we dus niet doen, dan wordt het wel een heel duur weekend. Toen werd de keus toch wel wat minder en week ik uit naar Vlieland. Ook geen verkeerde keuze. Wij gingen in Harlingen op de snelboot en na een half uurtje waren we al op Vlieland. Robert ten Brink en Jeroen van der Boom zaten ook bij ons op de boot. Wel grappig, want we zien nooit "bekende Nederlanders".




 
Eenmaal op het eiland wordt de bagage naar de plek van bestemming gebracht. Alles is daar zeer goed geregeld moet ik zeggen. Van te voren had ik mij hier wel druk over gemaakt en Haikey om info gevraagd want zij komt vaak op Vlieland. Nogmaals bedankt Haikey voor de informatie. Wij werden met de bus naar het huisje gebracht. De buschauffeur vraagt in welk huisje je moet zijn en zet je daar af. Zo leuk allemaal!





We hebben natuurlijk strandwandelingen gemaakt. Lekker op eerste paasdag bij het huisje in het zonnetje gezeten, gefietst, gewandeld. Terwijl ik echt nooit fiets, ik vond het dan ook best nog wel zwaar, want Vlieland is heuvelachtig. En de heuvel af ging prima, maar de heuvel op was lastiger...





Ook zijn we nog met de Vliehors Express naar de Vliehors geweest, een enorme zandvlakte.  Een robbentocht hebben we nog gedaan. Dan ga je met een snelle rubberboot het water op en dan varen ze naar zandbanken vlak bij Terschelling en daar liggen  zo'n tweeduizend zeehonden.





Wij zijn in dit weekend allemaal erg enthousiast geworden over Vlieland, en kunnen het iedereen van harte aanbevelen. Dus mocht je nog twijfelen, laat gaan die twijfels en boek! Je krijgt er geen spijt van. Nu gaan we ons opmaken voor de meivakantie, maar daarover later meer.


Ik wens jullie allen een hele fijne week.


Liefs,




Nancy

25 opmerkingen:

  1. Dat klinkt bijzonder goed, heel ontspannen ook. Het is jaren geleden dat ik op Texel was, daarna heb ik nooit meer een van de eilanden bezocht. Maar met mooi weer lijkt het mij prachtig om er te zijn.

    Fijne meivakantie! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gaan wel eens naar Texel waar het ook zo heerlijk is,
    Vlieland zijn we nog nooit geweest dus misschien doen we dat de volgende keer.
    Mooie foto's heb je gemaakt.
    Het is gewoon al lekker om uit te waaien op het strand.
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat klinkt goed! wij zijn tot nu toe alleen nog bekend met Texel en daar hebben wij het ook altijd erg naar onze zin.
    Maar Vlieland uitproberen lijkt me ook wel iets!
    mooie foto's!

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige fotos. Ik ben op Texel en Ameland geweest en daarvan vond ik Ameland ook heel relaxt. Vlieland en Terschelling staan nog op mijn lijstje. Wat een leuk huisje hadden jullie. Heb je particulier geboekt?
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt zeker als een heerlijk weekend .Ik ben er nog nooit geweest maar het is zeker een heel mooi eiland .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk Vlieland. Wij zijn op Texel, Terschelling en Vlieland geweest, waarvan we Vlieland het allerleukst vinden. Vroeger toen de kinderen klein waren gingen we er bijna elk jaar wel een weekje heen en nu af en toe met de kleinkinderen.
    Leuk dat jullie er ook zo van genoten hebben.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt heerlijk en wat heb je mooie foto`s gemaakt..

    Fijne week!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat jullie zo'n mooi weekend hadden!
    Ik ben ook een keer op Vlieland geweest en het is een prachtig eiland!
    Mooie foto's ook!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben er nog nooit geweest, wel op Ameland en Schiermonikoog, ook een aanrader. Fijn om er even tussenuit te zijn geweest. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk weekend hebben jullie gehad , vooral de zeehonden lijkt mij super leuk om te zien.
    Altijd leuk om er eens tussen uit te zijn
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ons favoriete eiland, zou er best willen wonen.
    Zeker is het leuk daar...
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een paar jaar geleden ben ik er met Ben en onze vrienden uit Harlingen een dag geweest en ik werd ter plekke verliefd op Vlieland. Later ben ik nog een keer naar Terschelling geweest, maar Vlieland vond ik veel leuker.
    Als ik dit allemaal zo lees, krijg ik gelijk zin om weer te gaan...
    Fijne nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er heerlijk uit Nancy!
    Snap dat jullie genoten hebben, krijg ook gelijk zin in er even tussen uit te gaan.
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk toch....genieten....liefs fijne week Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooh heerlijk he daar ik kom al 45 jaar op Vlieland het is mijn favoriete plek zo heerlijk onthaasten daar. Er was een periode dat ik er minder kwam maar toen ik kids kreeg wederom onze favoriete plek op de camping en soms een huisje en nog steeds kom ik er heel graag. Genoten van jou prachtige foto's bedankt. Word voor ons ook weer eens tijd om heen te gaan is alweer ff geleden zo lekker daar.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik beken ... nog nooit op de waddeneilanden geweest, wordt tijd toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het was fijn op de eilanden met Pasen hé Nancy, en maar zwaaien met het witte laken...... hahaha
    We hebben genoten.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waarschijnlijk moest het zo zijn om uit te wijken naar Vlieland. Wat heerlijk dat jullie er zo enorm van hebben genoten en er met zoveel enthousiasme op terug kunnen kijken. Jouw verhaal en foto’s spreken voor zich! Prachtig! Mis alleen wel een selfie met Jeroen en Robert ;-) Leuk dat jullie samen op de boot zaten.

    Fijne meivakantie!

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er ook echt heerlijk uit daar, wat zullen jullie genoten hebben!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Op Vlieland zijn we nog nooit geweest. Het staat nog op onze to-do-lijst. Je foto's geven een mooie indruk. Lijkt me heerlijk om daar gewoon alleen maar te genieten en verder niks...De tijd aan jezelf...Zeer kostbaar tegenwoordig!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Staat bij mij ook op het verlanglijstje! Wat leuk zeg! Gaan we zeker ook eens doen! Groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een aantrekkelijke foto's......ik zou er zo naar toe willen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel apart, ik heb deze post van je gemist.
    Mooie foto's heb je daar gemaakt Nancy.
    Ik verheug me nu al op een nieuwe post met mooie foto's, lieve groet van mij, Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Nancy, ik kom je even ophalen hihi...om het bloggen weer op te pakken. Op voorwaarde natuurlijk dat je er weer zin in hebt hoor, want je moet het zelf natuurlijk wel leuk vinden.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nancy, wat is het stil op je blog. Geen zin om wat nieuwe foto's te laten zien en te schrijven? Lieve groet Linda.

      Verwijderen